torsdag 15 januari 2009

Back in business...



Jag har, snabbare än någonsin, blivit frisk från dunderförkylningen som drabbade mig i måndags. Känns fint att vara på gång, alive'n'kickin´! Den tråkiga sjukdomstiden tillbringade jag framför datorn (den vakna tiden) och fixade med Siberian Husky dagarna. Det mesta har gått i lås, bara ett par korta informationstexter kvar innan vi kan gå ut med årets program! Nu väntar vi bara på att få klart med domännamn och webhotell, vilket ska ta ett par-tre dagar. Kolla in sh-dagarna.se nästa vecka! Bilden ovan är ett smakprov!

Körde en sväng med hundarna i morse, med Monika och Spiken. Baby sprang med dem och vi körde enspann, jag och Issen. Det blev mer mental träning än fysisk den här gången, många möten med människor och hundar och många omkörningar, ljudliga maskiner, barn m.m. Bra träning för Issen som behöver lära sig att vara trygg i sin position. Det var perfekt väder, strax under nollan och ett tunt lager snö så vi kunde kört långt men gjorde inte det. Kanske på söndag? Längtar efter att knäcka två-och-en-halv:an!

Idag blir en skön dag på jobbet. Skön på så sätt att deadlinen för listorna är passerad så det är ingenting som behöver göras i panik. Jag hoppas få lite tid att förbereda kommande arrangemang så jag inte behöver panika över dem när de väl inträffar!

Jag hade sjukt tur idag förresten. Det är sånt här man ska komma ihåg de dagar när allt går fel! Jag åkte iväg och tränade hundarna utan att ta med mig lägenhetsnycklarna. När vi kom tillbaka till bostadsområdet skulle jag köra runt lite och träna höger och vänster. När jag var på väg bort ifrån lägenheten hörde jag Davids nycklar och stannade. Han var på väg till jobbet! Vi sa hej då och när han gick vände han sig om och frågade:
- Du har väl nycklar?
Inte hade jag det, inte! Och tänk om jag kommit några minuter senare, tänk om han inte hade frågat, tänk om..... Jag hade riktigt bra flyt!

Slutligen så har vi bokat ett boende till SHAM-draget 14-15 februari. Rummet har fyra bäddar men vi är bara två. Säg till om du vill följa med! Jag tror tyvärr inte att vi får ha fler hundar med oss, men två till personer är helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.