söndag 4 oktober 2009

Ledig helg och många aktiviteter!

Ni kanske trodde att jag har glömt Issens träning helt och hållet nu när lilla söta Diva har kommit till flocken? Nejdå, inte alls! Vi håller igång och tränar drag på alla de sätt och vis. I helgen hade vi förmånen att träna tillsammans med ett helt gäng glada draghundar och klart vi tog den chansen! Issen fick gå bak i ett fyrspann och jobbade på kanonfint hela vägen. När vi sedan cyklade själva idag kändes det att han har fått upp sugen lite!Fick också en massa bra träningstips. Det är så svårt detta med drag, det finns liksom inte direkt några kurser att gå och det är ont om information om hur man kan lägga upp träningen. Nu har vi iallafall fått tips på ett bra upplägg som jag känner passar oss. Spännande att se om vi får utdelning! (Foto: Jörgen Pålsson)
Jag måste säga att Issen har musklat sig på ett helt annat sätt i år än förra året. Det märks att hans kropp är fullvuxen nu. Förra året kom det liksom aldrig muskler fram. Nu är det redan bulliga fina muskler i frambenen! Jag har också anmält oss till Östgötamästerskapen i agility. Det blir förmodligen årets sista agilitytävling för oss och det känns roligt att prova tävla en sista gång nu när vi nästan avslutat kursen och all social agilityträning. Jag själv har däremot redan blivit lite ringrostig, jag erkänner att agilityn har inte tagit upp mycket hjärnaktivitet senaste veckorna. Jag får lov att skärpa till mig när det gäller sedan. Men huvudsaken är som vanligt att ha roligt på banan och denna gång ska jag faktiskt ge slalomet en ordentlig chans. (Foto: Annika Gustafsson)


Diva har haft en aktiv söndag idag. Vi gick på promenad till Davids mamma och fikade lite. Sedan hade vi miljöträning vid Charlottenborg, men redan där var Diva så trött så hon somnade i min famn... Bara att bära henne till busshållsplatsen så tog vi bussen ett par minuter till vi kom hem. Funkade jättefint! Gissa om lilla tösen var trött nu på kvällen?

Det är skönt att börja hitta hennes rytmer nu. Allt rullar på av sig själv; äta - leka - sova. Det roligaste är just innan hon ska somna, då är hon så hyperaktiv. Jag har börjat ta fram klickern och träna lite, ett par omgångar så somnar hon som en stock direkt! Nätterna går också fint nu, sex timmar kan hon sova i sträck innan det är dags att kissa. Så duktig hon är lilltjejen min!

Visst är det så att jag skriver det korta lilla som är roligt och som har gått bra. Det har också varit väldigt tufft för mig den här veckan. Jag har så höga krav på mig själv och är så mån om att allt ska bli bra. Att ha Diva är en bra träning för mig att hantera detta. Det är en lång väg att gå... Att ha hund har varit en så otrolig personlig utveckling för mig och den utvecklingen tycks aldrig upphöra. Tack, alla mina älskade hundar!!!

Ps. Diva har nu fyllt tio veckor och här kommer veckobilden. Hon har gått upp ett halvkilo och känns redan rejält mycket större. Nosen är nästan helt svart och kroppen är knappt beige alls längre utan börjar bli grå med svarta täckhår! Usch detta går ju så ruskigt snabbt, vi ser skillnad varje dag....

3 kommentarer:

  1. Vilken liten puddingtjej du har fått!!
    Och vad fin hon är på veckobilden!!
    Kul att det gick så bra med alla hundarna i helgen =)
    Hoppas vi kan göra om det snart igen ...
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. När man är lite galen sådär så kan man spexa till det lite säger Tux ;)

    SvaraRadera
  3. hej!

    Vilken fin sida du har..och vad stor lilla valpen har blivit..gud vad mysigt..jag vill också ha en till :)

    Läste ditt senaste inlägg och kan inte annat än att hålla med om det där att det inte finns så mycket information om drag..blev lite nyfiken på vad du fått för träningstips..har du lust att dela med dig lite :)

    Ha det så bra så länge! //Linnéa

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.