måndag 9 mars 2009

Home sweet home...




Det har varit två tuffa arbetsdagar, snart dags för en tredje men sedan lugnar det ner sig igen. Men dagarna har blivit ljusare och det gör sitt, jag har ändå hunnit (läs: orkat) ta mig tid att vara ute med hundarna. Vi har börjat med lite annan träning än drag nu igen, jag känner mig inspirerad och ska försöka prioritera glädje och gemenskap framför framgång och priser den kommande tiden. I slutänden är det ändå bara min relation med hundarna som betyder något.

Valparna som vi väntar på att ska komma in i våra liv, låter sig vänta ett tag till. Ännu har ingen av tikarna börjat löpa. Jag har räknat ut att valpsemester är borträknat, de kommer inte förrän till hösten, så jag tar väl den semester jag måste i sommar och sparar resten till mammaledighet. Jag längtar så till vi får utöka flocken, det är till och med så att varje gång jag kommer hem och hälsar på mina älskade hundar så slås jag av tanken att snart kommer det finnas fler blöta nosar, pussiga munnar och mjuka pälsar att vältra sig i!

Baby har en tid bokad i Strömsholm på torsdag, vi får se om vi har fått provsvar från Uppsala då - annars får vi flytta fram tiden ytterligare. Provsvaret ska tala om ifall Baby lider av sjukdomen addisson, om jag har förstått det rätt. Hur vi sedan ska gå vidare med det hela kan bara tiden utvisa...

Nu ser jag fram emot en god natts sömn och en arbetsdag på nära håll imorgon!

1 kommentar:

  1. Vilken underbart fin hund! hälsar Ebbe med husse. Sköt om er.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.