måndag 2 mars 2009

Tävling och ryggproblem....



Fotograf: Malin Sundin

Jag har väntat så länge på att foton från SHAM-draget ska dyka upp men till slut tog jag tag i saken och frågade efter dem. Vilket gav omedelbar utdelning! Roligt att ha lite fartiga bilder, även om jag själv som vanligt ser dötråkig ut.

Idag var jag med Baby i Strömsholm. Det var miserabelt på så sätt att jag efter tjugo mils bilresa fick ett telefonsamtal om att röntgenpersonalen var sjuk och inte kunde göra sitt jobb idag. Vi fick däremot träffa en veterinär som klämde och kände lite på Baby, konstaterade att hon mycket riktigt har ont i ryggen och tog lite prover. Blodvärdena visade sig vara låga, samtidigt som det är obalans i salterna nåt bla bla och summa sumarum blev att vi ska in till Valla på onsdag och göra något slags stimulering av binjurarna. Det kan tydligen vara så att Baby lider av Addisson vilket förändrar möjligheterna till röntgen avsevärt...

Addisson är en livslång sjukdom som gör hunden nedstämd, slö, svag och uttorkad. Det går att behandla med kortison och hunden kan vara lycklig alla sina dagar - men dock dopad. Så det återstår att se vad provsvaren säger... Suck. Det känns som att det bara kommer mer och mer problem, samtidigt som det känns skönt att på något sätt gå till botten med Babys apatiska attityd. Men jag är rädd, nej, skräckslagen, för att komma i den situationen att jag måste överväga att ta bort henne. Usch. Håll tummarna för oss, snälla! Håll tummarna för att det inte är addisson utan bara lite mer blodpudding och för att det går att operera ryggen på ett lätt sätt så hon blir glad och lycklig i alla sina (många) dagar!

Ute snöar det, bara vräker ner, det är helt otroligt för att vara Motala i mars... Vi har varit välsignade med en riktig vinter, en sån där som bara kommer vart femte eller sjunde år. Isen ligger på kanalen och pulkbacken är finslipad. Det kanske inte är över trots allt, kanske blir en sista skidtur innan våren kommer?

Vi planerar altanen för fullt, ska göra iordning den så hundarna kan bo ute om de vill. Hundarna.....om ett halvår kanske vi har två till? Vi hoppas på det och ska ordna så det blir kanonfint för dem! En eller två små valpisar ligger och väntar på att få bli till :)

1 kommentar:

  1. Jag håller alla tummar jag har för Baby!! Det löser sig nog ska du se. Lycka till på Valla!

    Kram
    //Monica (med cockrarna)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.