söndag 15 januari 2012

Finbesök


Idag har vi haft finbesök av Kjell och Anita. Vi körde Koltorpsrundan, de med ett sexspann och jag med fyrspann. Det är roligt att ibland få lite sällskap ute i skogarna. Hundarna känner till alla våra rundor och trots att vi har mycket variation, är det ändå skillnad när man har ett annat spann att jaga.

Kjell och Anita har lite mer kräm i sitt spann. De har tre riktigt starka hanar och det märktes. För mina småtjejer blev det ibland en match att hänga med. Men det gjorde vi! Även om de höll stundvis höga hastigheter, tappade de ändå fart i backarna så vi fick komma ikapp. Det var skönt att få bekräftelse att vår backträning faktiskt ger effekt, vi hade inte nämnvärt lägre fart uppför än nedför.

Efter träningen fick hundarna busa av sig lite och vi tog en kopp kaffe. Det kan lätt bli lite ensamt, med draghundträningen. Det är liksom alltid ett projekt att ta sig iväg eller att få gäster så det händer inte så ofta. Men det är ändå definitivt värt det. Att kunna sätta sig ner och prata hund, foder, utrustning och allskaffens saker är värdefullt. Där finns alltid någonting att lära sig. Men nu ska jag ta tag i bajsplockning så det blir klart för idag. Det är skönt att kunna plocka i dagsljus för en gångs skull, då vet jag att jag inte missar någonting. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.