fredag 6 januari 2012

Lax i stora lass


Nu har hundarna fått sitt morgonvatten. Om ett par timmar åker vi till Lillehals för att tävlingsträna med Linda och Silent! Det ska bli så roligt att äntligen få se hur det ser ut där ute, Linda har pratat så varmt om naturen. Det ligger nere vid Vättern och ganska isolerat från omgivningen. Dessutom är det en bra stund sedan vi åkte iväg och tränade sist. Vi håller på att renovera ett rum och alla resor till soptippen har gjort att min bil varit burlös i en dryg månad. Men nu ska vi äntligen iväg igen!

Jag har börjat varva Gunnes mat nu. Hon har börjat få lax på morgnarna, varvat med annat köttfoder ibland för omväxlingens skull. Tanken är att få upp en bra rutin med extra matning så att hon kan lägga på sig lite hull inför dräktigheten. Gunne är en väldigt tunn hund, när vi ögonlyste vägde jag henne till sexton och ett halvt kilo. Inte mycket för världen! För att jämföra så väger Diva tjugoen...

Så lite hull skadar alltså inte. Förra året gav jag laxblandad mat till vår lånehund, Busan, och hon lade på sig ett fint hull av det. Gunne verkar gilla fisken och glufsar i sig ordentligt. Hon har lite asperger med maten, Gunne. Det måste liksom ske på rätt sätt, rätt tid och i rätt miljö. Jag försöker tänja lite på gränserna då och då och ibland funkar det, ibland inte. Det kanske inte går att träna, men det är lite intressant att testa iallafall!

Nu stiger solen upp och lyser i mina ögon. Jag ska inte sitta här längre, det blir en stund med kameran i trädgården innan vi åker iväg. Det är helt ljuvligt att vara hemma, vakna till en ny dag och se solen klättra sig upp bakom trädtopparna. Idag verkar vi också kunna bli klar med det mesta i vårt renoveringsprojekt så vi kan flytta in i rummet. Det ska bli skönt att få lite ordning på livet igen!

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.