tisdag 17 maj 2011

Födelsedagsbarnet


Idag fyller Gunne fem år! Vår lilla tjej med den trollska blicken och det busiga humöret. Jag vet inte hur många gånger jag fått frågan "hur gammal är din valp?" om Gunne. Hon är så liten och nätt och med det där busiga luriga uttrycket förstår jag dem som tror att hon är en ungdom.

Gunne älskar att ligga i soffan och slappa, den är hennes alldeles egna (iallafall enligt henne själv) och där lägger hon sig så fort hon får chansen. Men tro inte att hon stannar där när det är träning på gång! Nej, då springer hon runt i huset, av och an, och talar högt och ljudligt om att vi minsann inte får glömma henne.

Gunne är en jäkla kvicktänkt dam måste jag säga. Hon har inga hämmingar när vi tränar utan experimenterar gärna till hon har listat ut vad jag vill att hon ska göra. Det är uppenbart att hon tycker det är väldigt roligt med träning, inte minst om det är något gott godis med i bilden. Men bäst av allt tycker Gunne om att dra. Att få sticka ut i skogen och bara springa och jobba, det är livet!

Många kramar till vårt älskade lilla födelsedagsbarn!!

Ps. Du får jättegärna komma med tankar, frågor, idéer och förslag! Enklast är att kommentera som "Namn/webadress". Det kan krångla på första försöket men brukar gå på andra!

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.