fredag 7 oktober 2011

Framsteg


Jag är så djupt glad över min stora fina björn. Idag tränade vi med Rose-Marie och Hilda igen. Det är alltid ett bra läge att se hur långt vi kommit med träningen sedan förra gången. Vi har tränat ett kort pass varje morgon och ibland även kväll nu den senaste veckan. Målsättningen har varit att Issen ska skilja på läggande- och ställandekommandona. Nu provade vi köra igenom en hel lydnadsetta och det satt klockrent. Gudomliga känsla när älsklingen kastar sig ner i marken! Läggandet har verkligen varit mitt komplex under en lång tid...

Det känns roligt att fortsätta jobba med detaljer nu. Samtidigt rustar jag mig för att inte tappa fokus efter tävlingen på söndag. Ja, vi ska köra en lydnadsetta då. Min målsättning har inte någonting med poäng att göra denna gång, tävlingen är snarare ett steg på vägen mot att bli tävlingsklara. Vi har jobbat en del med miljö och attityd. På söndag får jag se hur långt vi har kommit i verkligheten. Men det största fokuset just nu ligger på att jobba genom momenten och fila på detaljer. Att sätta ihop de färdiga momenten eller köra flera i följd, känner jag ingen stress över. Det känns skönt. Issen är otroligt duktig på att jobba uthålligt och har inga problem med fokus över tid. En styrka som jag uppskattar varmt!

Jag är så stolt över min duktiga Isse-gubbe. Han är verkligen en jätterolig hund att jobba med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.