måndag 17 oktober 2011

Pila


Igår när Allan och Ann-Sofi var på besök, körde vi deras valpar för första gången. Jag tog med deras Pila i mitt spann, hon fick gå jämte Diva. Det syntes direkt att de passade ihop. De höll jämn takt i sprången, fin linje och drack tillsammans i pauserna. Pila överraskade med att ta i lika mycket som Diva i starterna. Jag tror att där, de första hundra metrarna när Pila själv trasslade sig tillbaka över stamlinan som om hon aldrig gjort annat, då förvandlades hon för mig. Hon var inte längre en av vännernas valpar. Hon blev Pila.

När det blev dags för Allan och Ann-Sofi att börja åka hemåt, föreslog jag att de skulle låta Pila stanna hos oss. Vi kan köra in henne och känna på henne lite. Fungerar hon bra, kanske hon kan stanna hos oss. Fungerar hon inte bra, kanske det blir lättare för dem att sälja henne då hon är inkörd. Så nu har vi en ettårig kelgris här hemma. Det ska bli spännande att se vart vi tar vägen! Vi har haft extrem otur med de beslut vi tagit de senaste åren och föryngringen av spannet har varit en ren katastrof. Fungerar det med Pila, närmar vi oss en framtid med ett hundspann som vi kan jobba långiktigt med. Håll tummarna!

4 kommentarer:

  1. Åh va spännande med en ev ny förmåga i flocken!

    /AC
    www.lillaliam.se

    SvaraRadera
  2. Lycka till med nytillskottet - det låter mycket lovande. Jag tror att hon blir kvar hos er.

    Men inte har ni väl haft otur med Gunne. Hon borde funka i många år till. Kram!

    SvaraRadera
  3. Spännande!! Lycka till :D

    SvaraRadera
  4. Nämen!!! Vad roligt, blev helt varm och glad när jag läste och såg bilden - vilken fin voffe! Hoppas hon passar in bra hos er, det är du värd efter allt :D Kram på dig så ses vi senare idag!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.