onsdag 19 oktober 2011

Inget ont...


...som inte för någonting gott med sig, heter det ju. När Diva blev dålig, var världen helt svart för mig. Så många frågor, så mycket förtvivlan, sorg och maktlöshet. Det var första gången jag gick igenom någonting liknande, att faktiskt drabbas av en katastrof.

Hade jag vetat då, om allt gott som detta i slutänden skulle föra med sig, ja då hade världen kanske ändå tett sig något mindre svart i det ögonblicket. Att se Diva överleva, ta sina steg framåt, att uppleva glädjen i vardagslivet. Att så många människor har stöttat oss och brytt sig om oss. Och att katastrofen skulle leda till att många ytliga vänner plötsligt blev så mycket mer.

Än idag för vår olycka goda saker med sig. Det är som att olyckan har blivit mycket mindre olycka och mycket mer lycka, om ni hänger med? Jag tänker sällan på livet innan blindheten, utan ser Diva som den hon är idag. Och jag är så tacksam för alla er som faktiskt brytt er och kommit närmare.

Så idag skickar jag och Diva våra tankar till våra egna vänner som går igenom en tuff period. I allt mörker så önskar vi att ni ska få uppleva all den lycka som har följt på vår olycka. Vi är så glada att vi har er, att vi har varandra att gå igenom detta med. Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.