söndag 30 oktober 2011

Reflexvästar

Våra reflexvästar börjar bli rejält slitna nu och kardborrebanden går upp för jämnan...
Har länge gått och grubblat över hur jag ska hitta bra reflexvästar. Har ett gäng från Ullared, med kardborre fram och under magen. Jag har nog aldrig kört ett träningspass utan att västar trillar av, oftast flera gånger. Kardborren runt halsen går upp, västen halkar bak och trillar av över baken så småningom. Jag har blivit expert på att fånga dem i farten, om jag säger så.

Nu snubblade jag över ett inlägg i Olas blogg där han berättar och visar bilder på hur han syr egna reflexvästar. Det blir rejäla västar som verkar sitta som berget. Sedan är det ju alltid extra plus med lite små detaljer och finesser som man kan lägga till.

Förutom västar, har jag även sökt ett tag efter lite rejälare halsband med reflex. Det är viktigt att spannet syns framifrån när vi kommer längs skogsvägarna på kvällarna. Reflexhalsbanden hänger ju med i väder och vind, lera och kyla. Fick tips av Ylwa om en kraftigare variant av reflexhalsband, med utstickande extrareflexer. De är dock lite svåra att hitta och i synnerhet till ett rimligt pris. Men nu har jag gjort det! Hos Börjes finns det eftersökshalsband som har precis vad vi är ute efter. Dessutom till ett sjukt hanterbart pris. Så om allt går vägen är vi snart fullekiperade med reflexer igen!

1 kommentar:

  1. Jag funderar på att sy reflexband på dragselen, då slippe man ju ha på en extra grej..

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.